welcom

post by awie


Button Google + 1 terkini dari Google

June 6, 2011
Assalamualaikum dan salam 1Dunia, mungkin ramai blogger dah baca berita Googletelah melancarkan button Google + 1 (dibunyikan Google plus one) yang fungsinya sama seperti button like Facebook. Bila kita suka dengan entri yang kita baca klik je button Google + 1. Aku dah pasang button Google + 1 di setiap hujung entri tetapi mungkin ramai yang masih tak berapa faham atau tak tahu pun apa bendanya Google + 1 tu.
google+1 Button Google + 1 terkini dari Google
Joom cuba button Google + 1
Google + 1 lebih menarik kerana setiap klik akan dipaparkan di Google SERP(Search engine results pages) dan ini bermakna entri kita akan mudah dijumpai oleh komuniti internet dan akan meningkatkan trafik organik. Pendapat peribadi aku mungkin juga boleh meningkatkan Pagerank. Jadi bagi yang kisah hendak meningkatkan trafik organik kena bertindak segera untuk memasang button Google + 1.
Cara nak pasang bagi blogger yang menggunakan platform self hosting wordpressmudah sahaja  dengan menggunakan plugin Google + 1 button. Untuk rakan blogger yang menggunakan platform blogspot boleh cuba tutorial yang telah disediakan oleh BloggerSentral. Ada 4 size button yang boleh dipilih. Bagi yang pandai godek code tu boleh dapatkan detail di blog Azmanishak atau Google + 1 (aku dah cuba tak lah susah sangat).
Jangan lupa klik button Google + 1 kat bawah tu ya!! (Kalau rajin cari balik entri yang berkualiti di blog ni dan tolong klik button Google + 1 di setiap entri tersebut).
facebookgoogleGoogle + 1 buttonsearch engine results pagesself hosting wordpress,serptrafik organik

0 comments:

Post a Comment

FOLLOW

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

add one

song


Kasihan - Hujan
Mp3-Codes.com

money 2

waktu solt

awie

 
COPYRIGHT by awie fazail jer tau